4.06.2010

Pasamu

''Pasam...,, dedi Katina, kendi kulağımla duydum.
Ayağa kalkışında bir sokak kızının kırkını geçince aldığı bir asalet var hatunun. Tavrı o kadar sıcak ki hararet basmış olsa gerek elbisesi küçücük. Belki de parası bu kadarına yetti... Şalı da sandalyesinin omuzlarında, yere değiyor saçakları.
İçerisi loş ve dumanlı, bu kargaşada paşayı değil burnumun ucunu zor görüyorum desem yeri. Ama masaya fesini bırakırken eşek gözü gibi yüzükten belli oluyor ki Katina yağlama yapmıyormuş, adam harbi paşa galiba.
Bana ne yahu deyip kafamı çevireceğim ama şarkı söyleyen kadının çatlak sesini değil de Katina'nın boğuk, şenlikli sesi geliyor kulağıma. Ne hikmetse paşanın sesi ya çıkmıyor ya da bana gelmiyor.
Adam bana yasaklı mıdır nedir? Anlamadım... Benim masamdaki de sızdı sızacak, melül melül bakıyor. Haspam kim bilir hangi alemlerde?
Neyse neyse... Zıkkımlanınca çenesi kesilenlerden şükür... Bazılarının önce çenelerinin yayları gevşer sonra da ellerinin ayarları kaçar, benim de tepem atar tabi sonra.
Sussun, daha iyi. Susan adam iyidir.
Ama duyulan, Katina'nınki konuşmaya başlamış. Duyulan da Katina tabi, ben adamı işitemiyorum.
''Bosversene be Pasam!,, diyor Katina ''Dağ gibi adamsin, sana kiz mi yok kari mi? 'Em ben duymuşum o kizi bir oglana vermisler.,,
Boşuna ''Katina'ya sor önce.,, demiyorlar bizim muhitte. Karı her boku duyuyor; kuburmuş gibi tüm laflar buna yuvarlanıyorlar.
''O yelloz yüzünden dillere mi düsmek istiyorsun?,, diyor. Bir çıkış, bir itiraz var sesinde. '' Yok sayilmissin iste, isi cehennem azabina cevirme de o devletli basini baska hatunlardan yana döndürüver.
Disarisi kayniyor. Onun gibi bal dudaklisi yok mu? Var! Tanisilacak kadin mi yok? Var!
Kalbi çalinacak sonra da kirilacak kiz mi yok?
Var vre var!,,
Nasıl da laf yapıyor bu karının ağzı, hep şaşırıyorum. Yüzüne baksan, şimdi doğruyu söylemek lazım, çirkin değil ama ne tam huri ne tam yolludur Katina. Bu kadar çok isteyeni neden var diye meraklanıyorsan, dili yüzünden.
Onu da bi' kendi ağzının içinde bi' nargilesinin marpuçunda gezdirir hani.
''Aman hep ayni hikaye Pasam. İlk sen misin sanirsin askin ana kuzaği gibi olmadigini fark eden? 'Epsi aynidir oysa. Kimseyi de suçlamak yok, isin kanunu bu. Elma çalarsan ya cennetten sürülürsün ya da elini kestirirsin. Eh... Eleni'nin birine yürecigini verirsen ya o kirar ya da sen çeker alirsin geri.,,
Duruyor. Belli ki paşa konuşacak. Merak ediyorum yüzünü, bırakılan koca adam yüzü nasıl olur acaba?
''Nereden mi biliyorum? Ben bi' bes vakit namazi bilmem bakma zaten bana farz degil. Sen aski sadece senin gibiler mi bilir saniyorsun? Yok Pasam yok... Senin tanidiklarin askin ne olmadigini bilenler. İçip içip osurup osurup ipe dizen üç karisi varken ask acisindan bahseden ne bilir esasli?
Katina bilir ama. Ask senin odalarinda, kösk bahcelerinin kuytu köselerinde degil sokagin ortasinda 'erkes görürken yasanir. Kiz, burada babasinin asfalyalarini attirmayan adama olur da demez 'em. Sende ise babasi evet demeden su içemezler. Başkasina varirlar. Telli duvakli güle oynaya.
Burada, kendini öldürenlerden geçilmez öyle olsa.,,
Ne laf etti ama Katina. Ne işkembe var kadında. Salla babam salla. Konuş babam konuş. Paşa uzun susuyor ama, bozuk çalmasa bari...
''Pasam, yok artik... Agliyorsun yahu, yapma. Sirf senin kalpcigin geride tek kaldi diye aglama, adina yakismaz. Aglayacaksan tüm tek kalplere agla da bi' halta benzesin.,,
...
''Ögretirim tabi Pasam. Bu geze misafirim ol. Senin bi' altini üstüne getirelim, bi' düzel, kendine gel...
Gerisini mi?
Şeytan halleder.,,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder